Usunięcie drzew i krzewów
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów, załączniki.
Podstawa prawna Art. 83, ust. 1, art. 86, ust. 1, pkt 2-13, ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (Dz. U. nr 92 z roku 2004, poz. 880, z późn. zm.), oraz art. 104 Kodeksu Postępowania Administracyjnego
Miejsce załatwienia sprawy Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska – pokój nr 14, tel. 381-71-26
Wymagane dokumenty
Wniosek (podanie) o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów. Władający nieruchomością składa wniosek (podanie) w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy.Do wniosku składanego przez:
- zarządy dróg, należy dołączyć plan wyrębu drzew lub krzewów w pasie istniejącej drogi publicznej,
- zarządy melioracji, należy dołączyć szczegółowy plan usunięcia drzew i krzewów w obrębie rowów (cieków).
Termin załatwienia sprawy 30 dni
Tryb odwoławczy - Nie przysługuje
Dodatkowe informacje
Nie jest wymagane zezwolenie Burmistrza Gminy na usunięcie drzew i krzewów z terenu nieruchomości:
- drzew i krzewów owocowych, z wyłączeniem nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków,
- drzew i krzewów sadzonych na plantacjach,
- drzew i krzewów niszczących nawierzchnię i infrastrukturę drogową,
- drzew i krzewów, których wiek nie przekracza 5 lat,
- drzew i krzewów stanowiących przeszkody lotnicze.
Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:
- imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości,
- tytuł prawny władania nieruchomością,
- dane dotyczące ilości i gatunków drzew i krzewów,
- obwód pnia drzewa (mierzony na wysokości 130 cm),
- nr działki, obręb miejscowości i przeznaczenie terenu, na którym rosną drzewa i krzewy,
- przyczynę oraz termin zamierzonego usunięcia drzewa lub przyczynę i termin zamierzonego usunięcia krzewów oraz wielkość,
- powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy.
Opłaty
- znaczek – brak
Komentarze do artykułu (0)
Nikt nie dodał jeszcze komentarza. Możesz być pierwszy!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby mieć możliwość dodawania komentarzy.